Tilbake til alle rapporter

Manglende gatelys

Rapportert i kategorien Gatelys av Harrieth Aira 10:02, tor. 17 september 2015

Sendt til Tysfjord og Statens vegvesen region nord 2 minutter senere

Den kommunale veien som går forbi mitt hus der jeg bor, altså pararellveien til Dragstunet ovenfor Dragstunet har ikke veilys. Veien har aldri hatt veilys til tross for at den er en kommunal vei, og vi som er beboere langs veien betaler full takst kommunale avgifter. Store deler av året er det mørkt å ferdes langs denne veien hvor det bor både barn og eldre. I et folkehelseperspektiv anbefales det at vi skal komme oss ut, men i høst- og vinterhalvåret hvor det er tilnærmest mørkt døgnet rundt frister det ikke å bevege seg utenfor døren i denne mørklagte veien. Andre kommunale veier på Drag og i Kjøpsvik har veilys. Hvorfor ikke vår vei?

RSS-strøm med oppdateringer for dette problemet Motta e-post når det er oppdateringer på dette problemet

Oppdateringer

  • Fortsatt åpen via spørreskjema, 19:45, tor. 15 oktober 2015

  • Fortsatt åpen via spørreskjema, 00:44, fre. 13 november 2015

  • Jeg har ikke hørt noe fra Tysfjord kommune, verken om at min hendvendelse er mottat eller svar på min henvendelse.

    Sendt inn av Harrieth Aira 00:44, fre. 13 november 2015

  • Fortsatt åpen via spørreskjema, 17:03, søn. 13 desember 2015

  • Fortsatt åpen via spørreskjema, 07:01, man. 11 januar 2016

  • Fortsatt åpen via spørreskjema, 08:05, man. 8 februar 2016

  • På grunn av kommunens økonomiske situasjon vil ikke utbedring av veilys bli prioritert i den nærmeste tiden. Kommunen er klar over ulike utfordringer vedr. sikkerhet og myndighetskrav, og vil følge opp utbedring når forholdene ligger til rette for dette. Med hilsen Tysfjord kommune.

    Sendt inn av Tysfjord kommune 10:49, fre. 11 november 2016

Bidra med en oppdatering

Vær oppmerksom på at oppdateringer ikke blir videresendt til administrasjonen. Vi vil kun bruke personlig informasjon om deg i henhold til våre personvernsregler.

På tide å registrere din oppdatering…

Har du et FiksGataMi-passord?

Ja, jeg har et passord

Glemt passordet ditt? Bekreft via e-post isteden, ved å oppgi et nytt passord da. Når du bekrefter vil passordet ditt bli oppdatert.

Nei La meg bekrefte min oppdatering med e-post

Det er valgfritt å oppgi et passord, men hvis du gjør det vil det bli enklere for deg å rapportere problemer, legge inn oppdateringer og holde oversikt over dine rapporter